We hebben het allemaal wel eens meegemaakt. Je bestelt iets online bij een succesvolle webshop en als bedankje krijg je een gratis cadeau. Oh yes, dat kleine geluksmomentje. Wie wil dat nou niet? Het is de manier om klanten net wat extra liefde te geven en om er voor te zorgen dat ze de volgende bestelling weer bij jou plaatsen.
Klanten met een cadeau verrassen is dus een effectieve manier om meer conversie te genereren. Ook is het de ideale manier om van je voorraad af te komen! En dat niet alleen! Het laat ook zien dat je de klant waardeert. Succesvolle merken zoals Rituals geven regelmatig gratis cadeaus weg op basis van het orderbedrag van de bestelling. Of wat dacht je van Hello Fresh? Die gratis boxen weggeven. Of de gratis producten die ze regelmatig als verrassing in je box plaatsen. Deze merken beseffen dat ze met deze kleine gratis cadeaus goud maken, meer mond-tot-mondreclame maken en meer tevreden klanten krijgen!🥇
The Perfect Gift App
Wil je jouw klanten ook verrassen met met één of meerdere cadeaus op basis van hun orderbedrag? Dan is ‘The Perfect Gift app’ echt iets voor jou! Het Plus+ dashboard voor Lightspeed lanceert deze maand een nieuwe app voor Lightspeed, die jou de mogelijkheid biedt cadeaus weg te geven aan je klanten. Dit alles met een paar eenvoudige instellingen in het dashboard van Plus+.
Nu nog een cadeau bedenken om gratis weg te geven…
Je hebt het Plus+ dashboard geïnstalleerd en The Perfect Gift app is voor je geïmplementeerd. Dan hoef je nog maar een ding te doen namelijk: een gratis cadeau bedenken! Maar wat ga je jouw klanten in vredesnaam geven? Een leuk hebbedingetje? Of misschien is het toch beter te kiezen voor een kortingsvoucher? Het is slim producten weg te geven die niet al te duur zijn, die geschikt zijn voor iedereen en waar ze echt iets aan hebben! Ga op onderzoek uit en ga na waar je klanten behoefte aan hebben en hoe je ze dat warme gevoel kunt geven bij het uitpakken van hun bestelling.
The Perfect gift is de ideale app voor Lightspeed om in een korte tijd een boost aan je conversie te geven. Maar doe het goed! Pak uit! Promoot je cadeaus op social media en overal in je webshop waar plek is, zodat niemand de actie misloopt. Maar hoe doe je dat?
1. Een gratis cadeau is vaak goedkoper dan regelmatig werken met kortingen en tijdelijke sale acties. Uit psychologisch onderzoek is gebleken dat mensen liever iets krijgen waar ze niet voor hoeven te betalen dan een product met korting. Zet je gratis cadeaus op het goede moment in. Dus niet na de feestdagen als net iedereen bakken met geld heeft uitgegeven, of midden in de zomervakantie als al het geld op gaat aan dure zon vakanties. Doe het érvoor. Een leuke gift voor dat de zomervakantie begint en waar je klanten iets aan hebben. Denk aan een tube mini zonnebrand of misschien wel een leuke zonnebril?
2. Of je doet het helemaal anders en speelt voor de Secret Santa! ‘A secret gift’. Houd het spannend en maak je klanten nieuwsgierig. ‘Er ligt een fantastisch cadeau op je te wachten als je nog voor €19,95’ besteld. Of je het cadeau wel of niet moet tonen is iets dat je A/B zou kunnen testen, dan weet je zeker welke methode het beste aansluit bij jouw klanten.
3. Promoot je actie op de home, collectie- en productpagina zodat iedereen op de hoogte is van je tijdelijke actie in je webshop. Het weggeven van producten creëert direct mond-tot-mond reclame. ‘Hey, ik heb een leuke webshop gevonden! Daar geven ze nu gratis kaarsen weg vanaf 35 euro’!
4. Presenteer je cadeau op social media. Deze maand een gratis cadeau bij elke bestelling. Wees er snel bij want op = op! Combineer het met leuke musthaves en je hebt zeker meer kans op succes!
5. De finishing touch. Pak het cadeau leuk in. Zodat het pas echt een verrassing is om het uit te pakken. Wie vindt het nou niet leuk cadeaus uit te pakken? Schrijf er een leuk handgeschreven bedank kaartje bij, om het nog net een tikkeltje persoonlijker te maken!
Wil je op de hoogte blijven wanneer The Perfect Gift beschikbaar is in het Plus+ dashboard? Houd dan de roadmap in de gaten op de website of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.